سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - Tue 30 Apr 2024
  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم

  • تقید خاص شهید جهان آرا به نماز شب

  • بازار خودرو در دست‌انداز وعده‌ها

  • روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید»

  • مست عشق یک تریلر جنایی

  • بازی خطرناکی که در آسیا در جریان است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 81361
    تاریخ انتشار: 24/آذر/1396 - 12:09
    اقتصادی

    معاون وزیر صنعت: خودروسازی ایران به "تهرانی مقدم"ها نیاز دارد

    معاون وزیر صنعت گفت: در صنعت دفاعی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، چون اولاً نیاز ملی بوده وثانیاً افرادی همچون شهید تهرانی مقدم به‌روی کار متمرکز شدند و در ثباتی مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو همین‌گونه عمل کنیم موفق می‌شویم.

     معاون وزیر صنعت: خودروسازی ایران به "تهرانی مقدم"ها نیاز دارد

    منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه طی دهه‌های گذشته دولت‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا استراتژی صنعتی تدوین و توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهند، گفت:‌ در زمان آغاز مسئولیت بنده در ایدرو بعد از بررسی تمامی استراتژی‌های صنعتی 5 حوزه نفت، خودرو، حمل‌ونقل، صنایع نوین و پیشرفته و تربیت نیرو در اولویت سیاست‌ها قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه برنامه ایدرو حرکت بر اساس همین اولویت‌ها است، به پردیس خودرو گفت: تلاش ما این است که با توجه به امکانات مالی،‌ نیروی انسانی در این راه٬ تولید داخلی را رونق و توانمند سازیم.

    معظمی در پاسخ به این سؤال که "چرا علی‌رغم صرف هزینه‌های مختلف در صنعت خودروسازی ولی نتوانسته‌ایم، خودروساز شویم؟"، اظهار داشت: اینکه خودروسازی طی دهه‌های گذشته اولویت در صنعت بوده است٬ اشتباه عمل نکرده‌ایم. ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو به‌روی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز می‌کردیم امروز می‌توانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم.

    وی در تبیین علت عقب‌افتادگی در صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین علل٬ عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. از آنجا که علی‌رغم همه تلاش‌ها٬ استراتژی صنعتی اجماع‌شده‌ای تدوین نشده است، لذا با تغییر دولت‌ها و مدیران سیاست‌ها نیز تغییر پیدا کرده است.

    معظمی با مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاعی گفت: در صنعت دفاعی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، چرا که اولاً نیاز ملی بوده و ثانیاً افرادی همچون شهید تهرانی مقدم‌ها به‌روی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین گونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابزار خرسندی نسبت به نگاه وزیر محترم صنعت تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی و امیدواری است که فردی مانند آقای شریعتمداری به‌روی تدوین استراتژی صنعتی مدون تأکید دارند و به‌دنبال این هستند که سمت و سوی صنعت خودروسازی را مشخص کنند.

    منبع : حامیان ولایت

    نظرات بینندگان
    نظرات شما